یا وتر الموتور

دانستن حق ماست...

یا وتر الموتور

دانستن حق ماست...

یا وتر الموتور

السَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الوِتْرَ المَوْتُورِ سلام بر تو اى خون خدا و فرزند خون او سلام بر تو اى یگانه دوران
امام حسین(ع) «مؤتور» است (خون بر زمین مانده) و فرزند رشیدش حضرت بقیة اللّه ارواحنا فداه نیز «الموتور بابیه وجده» یعنی صاحب خون و خونخواه پدر و نیاکان بزرگوارش.

***
سراپا اگر زرد پژمرده ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم
چو گلدان خالی ، لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
اگر داغ دل بود ، ما دیده ایم
اگر خون دل بود ، ما خورده ایم
اگر دل دلیل است ، آورده ایم
اگر داغ شرط است ، ما برده ایم
اگر دشنه ی دشمنان ، گردنیم !
اگر خنجر دوستان ، گرده ایم !
گواهی بخواهید ، اینک گواه :
همین زخمهایی که نشمرده ایم !
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده ایم

.
.

پیوندهای روزانه

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

 

حدیث

 

« من مات ولم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة »

 

  یا مهمترین انگیزه و عامل عقیده به مقام امامت یگانه مصلح جهانى امام مهدى منتظر(علیه السلام)

  • العبد شهریار سلیم زاده

ازدواج امام زمان(علیه السلام)

پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۰۸ ب.ظ

مقدّمه

یکى از مباحث پیرامون شخصیّت حضرت مهدى (عج)، زندگى شخصى و خانوادگى آن حضرت است، سخن از ازدواج یا عدم آن و داشتن فرزند و مکان زندگى و وضعیّت زندگى اولاد او و کیفیّت زندگى آن حضرت از بحثهاى جذّابى است که احیاناً در اذهان بسیارى از معتقدان به او ابهاماتى وجود دارد، که معمولا با جوابهاى ضدّ و نقیضى نیز مواجه میشوند.

اساساً غیبت طولانى آن حضرت از نگاه زندگانى شخصى و خصوصى وى این سؤال را بوجود میآورد که آیا در این مدّت، حضرت مهدى(علیه السلام)ازدواج کرده است یا خیر؟

  • العبد شهریار سلیم زاده

نوید اسلام درباره ظهور امام مهدی(عج)

پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵ ب.ظ

 


 نوید اسلام درباره ظهور حضرت مهدى(علیه السلام)

  • العبد شهریار سلیم زاده

شیعه در پندار و رفتار

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۴۳ ب.ظ

 

در این بخش، بخشى از رفتار و عقیده شیعه مذکور مى‏گردد تا پیروان ائمّه طاهرین‏ علیه م‏السلام و شیفتگان حضرت مهدى‏ علیه‏ السلام خود را با آن منطبق و ارزیابى نمایند.

 

شعار شیعه

[37] "اَلْحَقُّ مَا رَضیْتُمُوهُ وَالْباطِلُ مَا اَسْتَخْطُمُوهُ وَالْمَعْرُوفُ مَا اَمَرْتُمْ بِهِ والْمُنْکَرُ ما نَهَیْتُمْ عَنْهُ"

حق چیزى است که شما (خاندان پیامبرصلى‏ اللَّه علیه و آله) آن را پسندیده باشید، و باطل چیزى است که شما آن را نپسندید. آنچه را فرمان دهید خوب و معروف، و آنچه را منع کنید منکر و ناپسند خواهد بود.

 

 

  • العبد شهریار سلیم زاده

ملاقات با امام زمان ‏علیه ‏السلام

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۲۴ ب.ظ
 

ملاقات با امام زمان ‏علیه ‏السلام

 

نگارنده قبول دارد که در غیبت کبرا بعضى از نفوس قدسیّه چون سیّدبن طاووس وعلامه بحرالعلوم و شیخ محمد کوفى، موفق به دیدار یوسف فاطمه، حضرت مهدى موعود - روحى فداه - گردیده‏اند، اما این لیاقت نصیب هر شخص نمى‏شود، و تا کسى خود را مهذّب ننماید و سنخیّت با آن نیّر وجود پیدا نکند، چنین نعمتى نصیب او نمى‏شود. (مقصود، ملاقات اختیارى توأم با شناسایى است).

  • العبد شهریار سلیم زاده

شیوه هاى یارى قائم آل محمد علیه السلام 1

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۳۰ ب.ظ

 

لواء الانتصار

 

 

  شیوه هاى یارى قائم آل محمّد

  • العبد شهریار سلیم زاده

 پیشگوئیهاى امام امیرالمؤمنین على بن ابى طالب(ع) 
درباره حضرت مهدى(ع)

    بر اساس « نهج البلاغه » چاپ صبحى صالح          

  • العبد شهریار سلیم زاده

مهدى منتظر در نهج البلاغه

شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۲۶ ب.ظ

موضوع امام شناسى ، و التزام به پیروى از مقام امامت ، و ضرورت وجود یک رهبر اسلامى واجد شرائط در هر زمانى ، تنها مربوط به شیعه و یک گروه خاصى نبوده و نیست; بلکه واقعیتى است که ریشه عمیق اسلامى دارد و مسلمانان با انواع فرقه گرائى ها و مذاهب گوناگون عقیدتى و فقهى ، همه و همه معتقد و معترف به آن بوده و هستند.


به دیگر سخن عقیده به وجود امام در هر زمانى یک واجب الهى است که پیامبر گـرامى اسلام صلَّى الله علیه و آله آنرا اعلام نموده ، و بار مسؤولیت آن را بر دوش همگان نهاده است. آرى ، حضرتش انحراف گرایان از خط عقیده به امامت را ـ که از شناخت امام راستین عصر خود سر باز مى زنند ـ جاهلیت گرا و به عنوان کسى که به دوران جاهلیّت عقب گرد نماید تعبیر کرده ، فرماید:

« من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة »

کسى که بمیرد و امام زمان خویش را نشناخته باشد مرگ او مانند مرگ افراد دوران جاهلیت باشد که در حال شرک و بت پرستى از دنیا رفتند.

  • العبد شهریار سلیم زاده

انتظار بهار و باران

دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۳۱ ب.ظ

 

   ( یا صاحب الزّمان ادرکنا )

  

                مبحث انتظار، سابقه اى به قدمت تاریخ آفرینش انسان دارد.

                از آن زمان که فرشتگان الهى به امر خدا در برابر حضرت آدم(علیه السلام)سر به سجده فرود آوردند،( [1] ) بحث انتظار قائم موعودى از سلاله پیامبر خاتم حضرت محمد بن عبداللّه(صلى الله علیه وآله وسلم)مورد تأمّل قرار گرفت.( [2] )

                از آن زمان که حضرت نوح(علیه السلام) پس از نهصد سال اقامت در میان قوم و فراخواندن آنان به دین خدا، ناامید گشت و براى نابودى کافران دعا نمود،( [3] ) چشم انتظارى او آغاز گشت.

                او اگر چه تا آمدن طوفان و نابود شدن کافران زمان خودش بیش از پنجاه سال انتظار نکشید،( [4] ) امّا انتظار چند هزار ساله او، براى غلبه کامل دین خدا و ریشه کن گشتن همگانى کافران تا زمان ظهور حضرت مهدى(علیه السلام)، ادامه خواهد یافت.

                از آن زمان که حضرت ابراهیم(علیه السلام) پایه هاى کعبه را بالا برد و دعا کرد تا خداوند سر زمین مکّه را جایگاه امنیّت و ایمان قرار دهد،( [5] )انتظارِ روزى در دلش جاگرفته بود که فرزندى از نسل او و از سلاله آخرین پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) در همین دیار و در کنار همین خانه، تکیه بر همین پایه ها خواهد داد و نداى توحید را به گوش همه جهانیان باز خواهد خواند.( [6] )

                از آن زمان که حضرت لوط(علیه السلام) در برابر فاسدان هوس پرستى که عزّت و احترام میهمانان عرشى و خاندان با ارزش او را مورد تهدید قرار داده بودند، آرزوى داشتن قوّت و تکیه گاهى استوار کرد، اندیشه انتظار قائم در روح و جانش جارى بود.

  • العبد شهریار سلیم زاده

ظهور حضرت مهدى(علیه السلام)

يكشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۰۸ ب.ظ

 

 ظهور حضرت مهدى(علیه السلام) از دیدگاه جامعه اسلامى

 

بر پژوهشگران، صاحب نظران و ارباب دانش پوشیده نیست که مسأله مهدویّت و اندیشه ظهور حضرت مهدى(علیه السلام) در آخر الزمان، یکى از مسایل بسیار حیاتى اسلام، و از اعتقادات قطعى عموم مسلمانان است، که شیعه و سنّى در طى قرون و اعصار متمادى همه بر این عقیده اتّفاق نظر داشته و آن را جزء عقاید قطعى خود مى دانند.

 

  • العبد شهریار سلیم زاده