یا وتر الموتور

دانستن حق ماست...

یا وتر الموتور

دانستن حق ماست...

یا وتر الموتور

السَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الوِتْرَ المَوْتُورِ سلام بر تو اى خون خدا و فرزند خون او سلام بر تو اى یگانه دوران
امام حسین(ع) «مؤتور» است (خون بر زمین مانده) و فرزند رشیدش حضرت بقیة اللّه ارواحنا فداه نیز «الموتور بابیه وجده» یعنی صاحب خون و خونخواه پدر و نیاکان بزرگوارش.

***
سراپا اگر زرد پژمرده ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم
چو گلدان خالی ، لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
اگر داغ دل بود ، ما دیده ایم
اگر خون دل بود ، ما خورده ایم
اگر دل دلیل است ، آورده ایم
اگر داغ شرط است ، ما برده ایم
اگر دشنه ی دشمنان ، گردنیم !
اگر خنجر دوستان ، گرده ایم !
گواهی بخواهید ، اینک گواه :
همین زخمهایی که نشمرده ایم !
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده ایم

.
.

پیوندهای روزانه

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

چگونه امام زمان را از بین مدعیان تشخیص دهیم؟

جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۱۹ ب.ظ

چگونه باید تشخیص بدهیم شخصی که ادعای امام زمان بودن می‌کند راست می‌گوید؟ امام زمان (عج) با معجزه می‌آید؟ تشخیص لحظه‌ی ظهور چگونه است؟ 


پاسخ: 

گویند دانش آموزی در یکی از پایه‌های تحصیلی رد شده بود، آمد نزد مدیر مدرسه و گفت: شما به چه مَجُوزی (به جای مُجَوّز) مرا رد کردی؟ مدیر گفت: به همان مَجُوزی که اشتباه تلفظ می‌کنی! یعنی خود همین کلمه مجوز گفتن می‌تواند دلیل مردودی شما باشد. 


در پرسش هم، کسی که در این دوران ادعای امام زمان بودن کند، خود همین دلیل است که امام زمان نیست، چرا که این فرد دو نوع می‌تواند ادعا کند: 


1. بگوید من امام زمانم ولی هنوز ظهور نکرده ام، این در دوران غیبت با فلسفه غیبت سازگاری ندارد چون بنا است که آن حضرت ناشناس باشد و هرگز اتفاق نیفتاده است که مستقیماً به صورت آزاد و عینی خود را معرفی کند، بلی عده ی زیادی به محضر آن حضرت تشرف یافته اند که در ابتدا نشاخته اند وقتی هم از قراینی مانند شفا دادن بیمار، اظهار کرامت، و کار فوق العاده، و یا خبر غیبی و نظر علمی فوق العاده دادن شناخته اند بلافاصله حضرت از دید افراد پنهان شده است، بلی در برخی داستان ها همچون داستان علی بن مهزیار، علی به محضر آن حضرت شرفیاب می شود آن هم با دیدن چندین کرامت و امر خارق العاده که یقین حاصل می شود برای علی که آن فرد امام زمان بوده است. و این نوع تشرفات بدون چنان یقینی قابل دستیابی نیست. 

در نتیجه کسی که قبل از ظهور علنی بدون نشان دادن کرامتی و به صورت عادی ادعای امام زمان بودن بکند، خود دلیل بطلان این ادعا است. 

  • العبد شهریار سلیم زاده

چرا پس از اسم مبارک حضرت علی، عبارت «علیه السلام» و پس از نام مبارک امام زمان، عبارت «عجّل الله تعالی فرجه» آورده می‌شود؟ و چرا بعد از ذکر صلوات، «و عجّل فرجهم» می‌گویند؟ 

  • العبد شهریار سلیم زاده

به مناسبت شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س)

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ب.ظ

حسین بود و تو بودی، تو خواهری کردی
حسینِ فاطمه را گرم، یاوری کردی

غریب تا که نماند حسین بی عباس
به جای خواهری آن‌جا برادری کردی

گذشتی از همه چیزت به پای عشق حسین

چه خواهری تو برادر؟ که مادری کردی

تو خواهری و برادر، تو مادری و پدر
تو راه بودی و رهرو، تو رهبری کردی

پس از حسین چه بر تو گذشت وارث درد!
به خون نشستی و در خون شناوری کردی

به روی نیزه سر آفتاب را دیدی
ولی شکست نخوردی و سروری کردی

چه زخم‌ها که نزد خطبه‌ات به خفاشان
زبان گشودی و روشن سخنوری کردی

زبان نبود، خود ذوالفقار مولا بود
سخن درست بگویم تو حیدری کردی

تویی مفسر آن رستخیز ناگاهان
یگانه قاصد امت! پیمبری کردی

بدل به آینه شد خاک کربلا با تو
تو کیمیاگری و کیمیاگری کردی

من از کجا و غزل گفتن از غم تو کجا؟
تو ای بزرگ! خودت ذره‌پروری کردی

شعری از مرتضی امیری اسفندقه

  • العبد شهریار سلیم زاده

روش سلوکی و تربیتی آیت الله بهجت (ره)

جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۴۲ ب.ظ

ویژگی اول: جامعیت در سلوک

سه روش در مورد سیر و سلوک وجود دارد: روش «معرفة النفس»، روش «ریاضت» و روش «عشق و دلدادگی به خدا و اهل بیت عصمت و طهارت:». بعضی از بزرگان ما یک روش داشتند و این روش را تا آخر رفتند؛ ولی ایشان هر سه روش را با هم داشتند. آیت الله بهاءالدینی(ع) فرموده بود که الآن ثروتمندترین مرد جهان آیت الله بهجت است. مقصود چیست؟ اشاره کرده بودند به همین مسئله که بعضی از یک مسیر به کمال رسیدند، بعضی از دو مسیر؛ اما ایشان از سه مسیر رفتند؛ یعنی میان «معرفة النفس»، «ریاضت» و «عشق و دلدادگی» جمع کرده بودند. و به عبارت دیگر، آیت الله بهجت(ره) بین ذکر و فکر و عشق جمع کردند. ناگفته پیداست سخن دربارة این روش ها در مجال این مقاله نیست از این رو تنها به گام های ریاضت بسنده می کنیم و اینکه در مباحث مربوط به شیوه های تربیت از عشق و دلدادگی سخن خواهد رفت.

  • العبد شهریار سلیم زاده

آیت الله محمد تقی بهجت فومنی را بیشتر بشناسیم

جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۱۳ ب.ظ


آیت الله محمد تقی بهجت فومنی را بیشتر بشناسیم

  حضرت‌ آیت‌الله محمد تقى بهجت در اواخر سال 1334 هـ ق، در شهر مذهبی فومن واقع در استان گیلان، چشم به جهان گشود.



 

ولادت
 
حضرت‌ آیت‌الله محمد تقى بهجت در اواخر سال 1334 هـ ق، در شهر مذهبی فومن واقع در استان گیلان، چشم به جهان گشود. شانزده‌ ماه از عمرش نگذشته بود که مادرش به سرای باقی شتافت و از اوان کودکی طعم تلخ یتیمی را چشید. 
درباره نامگذاری حضرت آیت الله بهجت، خاطره‌ای شیرینی که از نزدیکان ایشان نقل شده است که ذکر آن در این مجال سودمند است: پدر آیت الله بهجت در سن حدود هفده سالگی بر اثر بیماری وبا در بستر بیماری می‌افتد به گونه‌ای که امید زنده ماندن او از بین می‌رود. در آن حال ناگهان صدایی شنید که گفت:«با ایشان کاری نداشته باشید؛ زیرا ایشان پدر محمد تقی است.»
تا این که با آن حالت خوابش می‌برد و مادرش که در بالین او نشسته بود گمان می‌کند وی از دنیا رفته؛ اما بعد از مدتی پدر آقای بهجت از خواب بیدار می‌شود و حالش رو به بهبودی می‌رود و کاملاً شفا می‌یابد. 
چند سال پس از این ماجرا تصمیم به ازدواج می‌گیرد و سخنی را که در حال بیماری به او گفته شده بود کاملاً از یاد می‌برد. بعد از ازدواج نام اولین فرزند خود را به نام پدرش مهدی می‌گذارد، فرزند دومی دختر بوده، وقتی فرزند سوم را خدا به او عطا می‌کند، اسمش را«محمد حسین» می‌گذارد، و هنگامی که خداوند چهارمین فرزند را به او عنایت می‌کند به یاد آن سخن که در دوران بیماری اش شنیده بود می‌افتد، و وی را«محمد تقی» نام می‌نهد؛ ولی وی در کودکی در حوض آب می‌افتد و از دنیا می‌رود، تا این که سرانجام پنجمین فرزند را دوباره« محمد تقی» نام می‌گذارد، و بدین سان نام آیت الله بهجت مشخص می‌شود. 
کربلایی محمود بهجت، پدر آیت الله بهجت از مردان مورد اعتماد شهر فومن بود و در ضمن اشتغال به کسب و کار، به رتق و فتق امور مردم می‌پرداخت و اسناد مهم و قباله‌ها به گواهی ایشان می‌رسید. وی اهل ادب و از ذوق سرشاری برخوردار بوده و مشتاقانه در مراثی اهل بیت(ع) به ویژه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) شعر می‌سرود، مرثیه‌های جانگدازی که اکنون پس از نیم قرن هنوز زبانزد مداحان آن سامان است. 
  • العبد شهریار سلیم زاده

صیاد شیرازی به شهادت رسید

دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۲۰ ب.ظ


سردار رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است صدام دستور ترور صیاد شیرازی را به منافقین داد و منافقین در پوشش رفتگر مقابل درب منزل مسکونی صیاد شیرازی کمین کرده بودند، وی را در برابر دیدگان فرزندش ترور کردند.

علی صیاد شیرازی در سال ۱۳۲۳ در روستای کبودگنبد شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی متولد شد.

مادرش شهربانو و پدرش زیاد نام داشت. پدرش که از عشایر فارس بود، به استخدام ژاندارمری در آمد و سپس به ارتش منتقل شد. زیاد از جذبه‌ای خاص برخوردار بود، از این رو علی تحت تأثیر پدر از کودکی به ارتش علاقه‌مند شد. او به همراه پدر و خانواده، مانند دیگر خانواده‌های نظامیان، پیوسته از شهری به شهری دیگر مهاجرت می‌کرد. شهرهای مشهد، گرگان، شاهرود، آمل، گنبد و سرانجام گرگان محل پرورش وی شدند.

  • العبد شهریار سلیم زاده

دانلود کتاب معاد ایت الله شهید دستغیب

دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ب.ظ
  • العبد شهریار سلیم زاده

چگونگی خوب بودن

دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶ ق.ظ

از کسانی که از من متنفرند سپاس،آنان مرا قوی تر میکنند.
از کسانی که مرا دوست دارند ممنونم،آنان قلب مرا بزرگتر میکنند.
از کسانی که مرا ترک میکنند متشکرم،آنان به من می آموزند که هیچ چیز تا ابد ماندنی نیست.
از کسانی که با من میمانند سپاسگذارم،آنان به من معنای دوست واقعی را نشان میدهند

  • العبد شهریار سلیم زاده

لطف امام زمان (عج) به غیر مسلمانان "

شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ب.ظ

 

لطف امام زمان (عج) به غیر مسلمانان "


در هر جا کسی یافت شود که نیاز مبرم به راهنمایی امام (ع) یا به نظر خاص او یا به حضور فیزیکی او داشته باشد، بنا به مصلحت به طریقی این امر صورت می گیرد، چرا که خداوند سبحان بشر را بیهوده خلق نکرده و این تجهیزات عقل و روان به عبث نیافریده و اگر انسان توسط راهنمایی به طور مناسب رهبری نشود گمراه می گردد و نقض غرض خواهد شد. خداوندی که همۀ حوادث و امور در قبضیۀ قدرت اوست، رهبران آسمانی را به توانایی کافی مجهز ساخت تا آنها بتوانند انسان های حیرت زده را در هر دین و آیینی که باشند در صورت احتیاج و آمادگی آنها، یاری کنند، امید دهند و به راه راست هدایت کنند.

  • العبد شهریار سلیم زاده

حضرت علی(ع) چگونه تقسیم‌کننده بهشت و جهنم است

جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵ ب.ظ

حضرت علی(ع) چگونه تقسیم‌کننده بهشت و جهنم است

رسول‌الله(ص) خطاب به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: تو تقسیم‌کننده بهشت و جهنم هستی در روز قیامت، به جهنم می‌گویی این از آن من و این از آن توست.

بهشت و جهنم، مطیع فرمان حضرت علی(ع)

ما الآن مشغول کاشت و برداشت هستیم باید توجه داشته باشیم که چه می‌کاریم تا آن جا چه برداشت کنیم. آنچه مایه دلگرمی ماست، حبّ امام امیرالمؤمنین(ع) است که قسیم‌الجنة و النار است.

مأمون عباسی از امام ابوالحسن الرضا (ع) پرسید: این که شما می‌گویید: «علیٌ قسیمُ الجنّة و النّار؛ علی تقسیم‌کننده بهشت و جهنم است» یعنی چه؟

امام رضا (ع) به او فرمود: مگر این روایت را خود شما نقل نمی‌کنید که عبدالله بن عباس، جد شما از رسول خدا (ص) نقل کرده است: «حُبٌ علیٍ ایمانٌ و بغضُ علیًّ کفرٌ؛حب علی ایمان و بغض علی کفر است».

آیا این حدیث از نظر شما صحیح است؟ گفت:‌ بله. فرمود: وقتی بنا شد حبّ و بغض علی (ع) ملاک بهشتی و جهنمی شدن باشد، پس صحیح است که بگویی: علی تقسیم‌کننده بهشت و جهنم است. مأمون از این جواب خوشحال شد و گفت: «لا ابقانی الله بعدک یا ابالحسن؛ خدا مرا بعد از تو زنده نگه ندارد»، یعنی خدا آن روزی را نیاورد که من باشم و تو نباشی. «اشهد انک وارث علم رسول الله؛ من شهادت می‌دهم که وارث علم پیامبر تو هستی».

بعد، وقتی امام از مجلس مأمون بیرون آمد، ابوالصّلت هروی، که خدمت امام بود، عرض کرد: آقا، چه جواب خوبی به مأمون دادی. فرمود: من به قدر فهم او جواب دادم؛ حقیقت مطلب از این بالاتر است؛ پدرم از آباء کرامش از امیرالمؤمنین (ع)‌ نقل کرده که فرموده است، رسول خدا (ص) به من فرمود:

«یا علیُّ انت قسیم الجنة و النّار یوم القیامة تقول للنّار هذا لی و هذا لک؛ ای علی، تو تقسیم‌کننده بهشت و جهنم هستی در روز قیامت، به جهنم می‌گویی این از آن من و این از آن توست».

یعنی،‌ در روز قیامت، جهنم مطیع فرمان علی (ع) است و طعمه خود را که کافران و منافقان هستند، از دست علی (ع) می‌گیرد و به فرمان او، آنها را در کام خود فرو می‌کشد و به دوستان علی (ع) جرأت نزدیک شدن ندارد، مگر این که باز به فرمان علی (ع) برخی از گنهکاران شیعه نیاز به گوشمالی موقت داشته باشند.
درس اخلاق ایت الله ضیا ابادی
  • العبد شهریار سلیم زاده