یا وتر الموتور

دانستن حق ماست...

یا وتر الموتور

دانستن حق ماست...

یا وتر الموتور

السَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الوِتْرَ المَوْتُورِ سلام بر تو اى خون خدا و فرزند خون او سلام بر تو اى یگانه دوران
امام حسین(ع) «مؤتور» است (خون بر زمین مانده) و فرزند رشیدش حضرت بقیة اللّه ارواحنا فداه نیز «الموتور بابیه وجده» یعنی صاحب خون و خونخواه پدر و نیاکان بزرگوارش.

***
سراپا اگر زرد پژمرده ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم
چو گلدان خالی ، لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
اگر داغ دل بود ، ما دیده ایم
اگر خون دل بود ، ما خورده ایم
اگر دل دلیل است ، آورده ایم
اگر داغ شرط است ، ما برده ایم
اگر دشنه ی دشمنان ، گردنیم !
اگر خنجر دوستان ، گرده ایم !
گواهی بخواهید ، اینک گواه :
همین زخمهایی که نشمرده ایم !
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده ایم

.
.

پیوندهای روزانه

زندگینامه کامل شهید رحیمی

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱ ق.ظ

خادم الشهدا حجت الله رحیمی

 

 

 

خادم الشهید در تاریخ 1368/12/24 در خانواده مذهبی در شهر باغملک چشم به جهان گشود       

 

زندگی نامه:

شهید حجت الله رحیمی از سال 1379 فعّالیّت‌های خود را در پایگاه بسیج و مسجد سید‌الشهد آغاز کرده وی در سال 1384 به عنوان عضو فعّال بسیج در ابتدا مسئول اطلاعات و بعدها مسئول فرهنگی پایگاه مقاومت امام حسین (ع) باغملک منصوب شد وی در سال 1385 هیئت خانگی نورالائمه را با هدف گسترش فرهنگ معنوی اهل بیت (ع) عصمت و طهارت راه اندازی نمود و صدها مراسم مذهبی در مناطق مختلف استان خوزستان برگزار کرد و در بین جوانان استان از محبوبیت خاصی برخوردار بودن شهید از سال 1386 به عنوان خادم‌الشهیدا در ستاد راهیان نور خدمت نمود. وی دانشجوی آزاد باغملک در سال 1390 به عنوان مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی باغملک منصوب شد.

 

ویژگی‌ها:

شهید رحیمی از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیت و معنوی خاصی برخوردار بوده است و رعایت ادب، حفظ حرمت دوستان، گفتن یا زهرا و یا علی در ابتدا و انتهای مکالمات تلفنی‌اش به جای سلام و خداحافظی ـ اقامه نماز اول وقت زبان و خاص و عام بوده است

 

ایشان بسیار انسان محجوب صبور و مهربان بودند و در فضای خانواده یک الگو برای دیگر فرزندان بود. ایشان همیشه با همان لبخند زیبای‌شان به پدر و مادر خود احترام و دست‌هایش را با رضایتی کامل و عشقی‌ خاص می‌بوسید.

 

شهید علاقه و تعصب خاصی نسبت به اهل بیت (ع) به خصوص حضرت زهرا (س) داشتند و در هر کاری از این بانوی کریمه مدد می‌جوستن و ذکر یا زهرا (س) را همیشه بر لب داشتند.

 

ایشان همیشه لبخندی ملیح و زیبا به لب داشتند و ظاهری دلنشین و باطنی پاک.

 

شهید شیفته‌ و دل‌باخته‌ قدوم مقام معظم رهبری بوده‌اند و همیشه نگران حالات حضرت آقا بودند و به همین دلیل می‌توان او را به حق از جوانان نسل سوم انقلاب نامید.

 

ایشان طبق عادت دیرینه خود به دیدار خانواده‌های شهدا در روستا‌های محروم می‌رفتند و برایشان مواد غذایی و غیره تأمین می‌کرده و بسیاری از این کارهای شهید بعد از شهادت‌شان آشکار شد و بیشتر کارهای‌شان را فی سَبیلِ اللّهِ انجام می‌دادند.

سر انجام:

شهید رحیمی در حالی‌که تنها 6 روز تا تولد 22 سالگی‌اش باقی مانده بود در ساعت 7:45 صبح مورخه 1390/12/18در خرمشهر مقابل پادگان دژ زمانی که مشغول هدایت اتوبوس کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی استان لرستان به سمت یادمان عملیات والفجر 8 در منطقه اروند کنار آبادان  بود بر اثر برخورد یکی از اتوبوس‌های راهیان نور به وی از ناحیه پهلو مانند مادرش حضرت زهرا و کبود شدن صورت دعوت حق را لبیک گفت و به فوز شهادت نائل آمد.

 

 دانشجوی بسیجی شهید حجت الله رحیمی

 

 

 

 

 

 

وصیت نامه خادم الشهداء و ذاکر اهل بیت(ع) حجت الله رحیمی

بسم رب الشهداء والصدیقین

هر کس که پیمان ولا دارد بیاید                   هر کس هوای کربلا دارد بیاید

(فان مع العسر یسرا ، ان مع العسر یسرا )

(پروردگارا تو خود گواهی بر من چه میگذرد.)

بارالها !...

خدایا ! دوری خانه ، پدر ، مادر ،برادر و خواهر را

خدایا ! بی خوابی های فراوارن را

خدایا ! دنیا و خواری هایش و  همه چیز خوب و بدش  را تحمل میکنم ولی دوری تو را یک لحظه تحمل نخواهم کرد.

خدایا ! تو را سپاس میگزارم که این بار سعادت را نصیبم کردی تا در راه خودت و اهل بیتت و شهدای خالصت حضور داشته باشم و آرزو دارم خالصانه از من بپذیری .

خدایا ! چشم طمع به بهشت تو نیز ندارم ، زیرا عبادت هایم را برای این به درگاهت میکنم که تو را لایق عبادت می دانم ، و تو را عادل میدانم و می دانم که تنها بودن در جوار تو سعادت حضور در قیامت توست که انسان را سعادتمند میکند .

خدایا ! سالها و ماه هاست که به دنبال دست یافتن به وصال خویش شهر ها و آبادی ها و کوه ها و دشت ها و بیابانها را پشت سر گذاشته ام ولی هنوز خود را نشناخته ام .

با کاروانی از دوستان و عزیزان حرکت کردم ، در هر مسیری ، بر سر هر کوی و برزنی یکی یکی ، از عاشقان و مخلصان تو جدا گشتم. یک یکشان به سوی تو پرواز کردند و شهد شهادت را نوشیدند و این من بودم که از قافله جامانده ام. همیشه به یاد شهدا شال عزا بر گردن نهادم و همیشه در این فکر بودم که چگونه میتوان عاشق شد ، عاشق الله ، شیفته الله تا مرا جز انصار حسین قرار بدهی و درجه رفیع شهادت را نثارم کنی.

آری خدای مهربان ، این بار نیز دنبال رسیدن به وصال خویش حرکت کردم ، شاید به ارزوی خویش دست یابم.

خدایا ! وقتی اسلام و انقلاب در خطر باشد دیگر این سینه را نمیخواهم.

خدایا ! مکش این چراغ افروخته را و مسوز این سوخته را و مران این بنده ی آموخته را

معشوقا ! اگر بپرسی حجت ندارم ، اگر بسنجی بضاعت و اگر بسوزانی طاقت ...

معبود من ! اگر مرا به جرم بگیری تو را به کرم بگیرم و حاشا که کرم تو از جرم من بیشتر است .

الهی ! اگر با تو دوستی نکردم ، دشمنی هم نکردم . گریخته بودم ، تا تو مراخواندی و بر خوان خود نشاندی .

خدایا ! عاشق در برابر معشوق آن حد عشق میورزد تا که بمیرد ، من هم آنقدر عاشق تو هستم که میخواهم در راه تو ، تکه تکه شوم.

خدایا ! مرا به صراط شهدا و صراط امام ثابت بدار تا شرمنده آنها نشوم و با روی سفید به دیدارشان بیایم.

خدایا ! در این سرزمین مقدس و خونین سوگند میخورم که تا آخرین نفس پیرو راه امام و شهدای عزیزم باشم .

خدایا ! من رضای تو را و لقای تو را بر خوشی دنیا ترجیح میدهم .

 خدایا ! اجر و مزد مارا در جوارت به ما عنایت کن .

بارالها ! هیچ در خودم لیاقت وصل به لقای تورا نمیبینم ، ولی امیدم به عفو و بخشش توست .

خدایا ! از جمع یاران جدایم مکن و در مقابل شهدا شرمنده ام مساز ، زیرا به عشق شهادت به درب خانه ات می آیم.

پروردگارا ! تو خود گفتی هر که عاشق من باشد ، عاشقش خواهم بود و هر که را عاشق باشم شهیدش میکنم ، و خون بهای شهادتش را نیز خود خواهم پرداخت . خدایا ! من عاشق توام ، پس خون بهایم را که شهادت است به من پرداخت کن

محبوب من ! شهادت را نه برای فرار از مسئولیت اجتماعی ، و نه برای راحتی شخصی میخواهم ؛ بلکه از آنجا که شهادت در راس قله کمالات است و بدون کسب کمالات ، شهادت میسر نمی شود ، میخواهم و خوشا به حال انان که با شهادت رفته اند.

بارالها ، جندالله را که با سوگند به ثارالله در سنگر روح الله برای شکست عدوالله و استقرار حزب الله زمینه ساز حکومت جهانی بقیه الله گردیده حمایت فرما!

ای سید و مولای من ! بگذار این دیدگان دیگر نبینند ، بس است هر چه دیده اند . بگذار این گوش ها دیگر نشنوند ، بس است هر چه شنیده اند، بگذار این دست و پاها دیگر حرکت نکنند ، بس است هرچه جنبیده اند.

خدایا ! دوست دارم تنهای تنهای بیایم ، دور از هر کثرتی ؛ دوست دارم گمنام گمنام بیایم ، دور از هر هویتی .

خدایا ! اگر بگویی لیاقت نداری  خواهم گفت : لیاقت کدام یک از الطاف تورا داشته ام .

یا سیدی و مولای ! ابراهیم را گفتی که عزیزترین فرزندش را قربانی کند ، و او اسماعیل را محیا کرد ، هنگامی که پدر کارد را نزدیک گلوی فرزندش آورد ، ندا آمد دست نگهدار ، ابراهیم آزمایش خود را داد ولی اسماعیل هنوز به آن درجه تکامل نرسیده بود .. زمان زیادی گذشت که عزیزترین فرزند آدم در راه خدا قربانی شد و آن هم حسین ابن علی (ع) بود...

پروردگارا ! قلبم مالامال عشق تو است و از شوق عشق تو و به حسین تو می تپد .

جانا ! جان ناقابلم که امانت توست را بپذیر و از خطاهایم درگذر که من فراق تو و طاقت و تحمل عذاب تورا ندارم.

بارالها ! من همان بنده ای هستم که سالها در گمراهی به سر برده و عصیان اوامر تو را کرده ام ، اما اینک معترفم به گناهانم و اقرار می کنم به اینکه در اشتباه بوده ام ، پس از گناهانم درگذر و توفیق لقایت را که نصیب شهدای راهت میکنی نصیب من هم کن.

بارالها ! تو را شکر میگویم که به من آگاهی بخشیدی تا اینکه بدانم کیستم و از کجایم و به کجا می روم.

خدایا ، در شهادت چه لذتی است که مخلصان تو به دنبال آن اشک شوق میریزند و این گونه شتابان اند.

خدایا ! هدایتم کن ، زیرا میدانم که گمراهی چه بلای خطرناکی است.

خدایا ! هدایتم کن تا ظلم نکنم ، زیرا میدانم که ظلم چه گناه نابخشودنی است.

خدایا ! نگذار دروغ بگویم ، زیرا دروغ ظلم کثیفی است.

خدایا ! محتاجم مکن که تهمت به کسی بزنم ،  زیرا تهمت ، خیانت ظالمانه ای است.

خدایا ! ارشادم کن که بی انصافی نکنم ، زیرا کسی که انصاف ندارد ، شرف ندارد.

خدایا ! معرفتمان ده که بس بی معرفتیم.

صبرمان ده که بسیار عجولیم.

بصیرتمان ده که ببینیم انچه نادیدنی است.

کورمان کن که نبایسته ها را نبینیم و جز تو منظر نظر نباشد.

بینشی عطا کن که اهل ثمر شویم.

و فکری ببخش تا به عظمتت پی ببریم و معرفتی یابیم.

دستی ببخش تا دستگیر باشد ، و جز تو به سوی کسی دراز نشود.

قدمی عطا کن که در راه تو بپیماید.

و قدرتی که در خدمت تو باشد.

پیامبر گرامی اسلام: هر کس صادقانه آرزوی شهادت کند ، خداوند به او ثواب آن را عطا خواهد کرد ، هر چند به شهادت نرسد.

راه کاروان عشق از میان تاریخ میگذرد و هر کس در هر زمان بدین صلا لبیک گوید از ملازمان کاروان کربلاست.

تمام خاک را گشتم به دنبال  صدای تو                   ببین باقی است روی لحظه هایم رد پای تو

 خادم الشهداء : کربلایی حجت الله رحیمی

 

 

  • العبد شهریار سلیم زاده

نظرات (۴۵)

سلام . سال نو مبارک
باتشکر . این مطلب در سایت گلستان بلاگ منتشر شد.
http://golestanblog.ir/%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%AD%DB%8C%D9%85%DB%8C/
منتظر مطالب بعدی شما هستیم
یاعلی. التماس دعا
پاسخ:
ممنون
باوجود اینکه عاشق شهدایم.اما گاهی کاری میکنم که از خود خجالت میکشم.شهدا منو ببخشید...برام دعاکنید...
سلام .
من شلمچه با شما اشنا شدم میشه دوباره دعوتم کنین
پاسخ:
سلام بر شهدا
انشالله که دعوتید
دست ما رو هم بگیرید و از این سیاهی های جامعه و نفس نجاتمان دهید...
پاسخ:
انشالله 
  • عبد گنه کار
  • سردرگمم. گمراهم . با وجود این که یک طلبه ام اما بسیار روسیاه و گنه کارم
    ان شاءالله خدا منو ببخشه و دوستی این شهید والا مقام رو نصیبم کنه
    یاعلی
  • منتظر المهدی
  • من خیلی گنه کارم، انشاالله شهید دستمون رو بگیره
    سلام علیکم و رحمة الله

    محتاحیم به دعای شما بزرگواران...
    پاسخ:
    سلامت باشید ان شاء الله 
    داداش مددی
    الهی ب امید تو
    بسم رب الشهید
    سلام شهید عزیز. ازتون میخام دعام کنین، دعام کنین که این چند روز اخیر بیشتر از همیشه شرمنده تون بودم. هرچی دارم از لطف خدا و دعاهای شماست، میدونم. منو با دعاتون زیر پرچم اهل بیت(ع) ببرین و نگه دارین، داداشی.🙏❤😢
    ما با این که عاشق شهدا هستیم
    اما گاهی کاری میکنم که از خود ‌ خجالت میکشیم .
    شهدا منو ببخشید .‌‌.. برام دعا کنید ....
    درسته ایشون آدم خوبی بوده
    ولی شهید نشده که
    سلام بر شهید رحیمی
    بنده تازه باشما اشنا شدم ازتون میخوام دستم را بگیرید و خیلی دعایم کنید محتاج نگاه شماهستم.
    یازهرا
    سلام بر شهید رحیمی
    بنده تازه باشما اشنا شدم ازتون میخوام دستم را بگیرید و خیلی دعایم کنید محتاج نگاه شماهستم.
    یازهرا
  • معشوقم الله است
  • داداش این پایین پایینارم ی نگاه بنداز
    ما چشمون ب شماست وصادت مارو پیش معشوق بکنید یاعلی
    ای شهید عزیز، برام دعا کن به یه خود شناسی برسم، خیلی از قافله عقبم، همتون بارتون بستین و رفتین، خاک برسر من
    هم کورم حقیقتو نمیبینم، هم کرم ندای حق رو نمیشنوم.
    خدا کنه تو زندگیم با افرادی شبیه تو آشنا شم، یکم یاد بگیرم یکم آدم شم.
  • شهید سید عبدالله
  • اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم اشف کل مریض
    اللهم اغن کل فقیر
    شهادتت مبارک شهید گرامی
    همه بیماران را دعا کنید و همچنین دوستم را
    راهتان پر رهرو
    برا دوستام و خانوادهاشون و خانواده ام و اقوام دعا کنید شهید بزرگوار
    اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
    سلام بر شهید بزرگوار،اولین بار ک دیدمت علاقه خاصی بهتون پیدا کردم نمیدونم شاید بخاطر علاقتون ب مادرمون فاطمه زهرا باشه،خوشبحالتون مادرمون پذیرفتت.سفارش مارو هم پیش مادر بکن.خوشبحال شهدا که با خدا تجارت خوبی کردن...
  • رو سیاه عاشق شهادت
  • غلامتان به من اموخت در میانه ی خون که روسیاهی ما نیز راه حل دارد
    امیدوارم سرخی خونمان سیاهی رویمان را بپوشاند.
    اللهم ارزقنا شهادت
    شهید کمکم کنید.
  • محمد سینا عباسی
  • بسم رب الشهدا و الصدیقین
    سلام علیکم
    ممنونم
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
    پاسخ:
    و علیکم السلام
    لطف دارید ملتمس دعایتان هستیم ان شاء الله 
    مارا مست خودت کردی حجّت/ التماس دعا. خداوند مرحبا به پدر و مادرت و برادرت حسین عزیز.
    سلام آقای رحیمی
    نوشته بود به حضرت زهرا اعتقاد داری. ما شیعه ها به حضرت زهرا میگیم مادر
    داداش میدونی درد بی مادری چیه؟ میدونی مادر داشته باشی اما آرزو کنی بمیری ولی فحش و کنایه های مادرتو نشنوی یعنی چی؟ میدونی حسرت آغوش مادر داشتن یعنی چی؟ میدونی مادرت کتکت بزنه یعنی چی؟
    نه نمیدونی
    حضرت زهرا که حواب منو نمیده شما از بخاه خودتم برام دعا کن.
    به آبروی حضرت زهرا قسمت میدم مشکلم حل شه تیزهوشان قبول شم
    به آبروی حضرت زهرا قسمت دادم
    مادر رو پیش من بی آبرو نکن
    پاسخ:
    ان شاء الله که مشکلاتتون به زودی حل بشه
    حجتنا ❤ عشق
    سلام برشهیدان و امام شهیدا
    سلام برشهیدوالامقام وعزیز👐
    شهیدحجت اله رحیمی شماروقسم میدم به حضرت زهرابین من وخداواسطه بشیدتاعزیزمندبهم برگردونه واسزه بشیدتاخدابرام معجزه کنه شماروقسم میدم به غیرت وپاکیتون برام دعاکنیدوکمکم کنید.دوستدارشمابنده حقیروکوچک خدافاطمه❤❤
    سلام
    چقد دوست دارم کلامم رو با بسم رب شهدا شروع کنم ...
    شهید عزیز نمیدونم آشنایی من با شما از کجا و چگونه شکل گرفت و چی باعث شد من اسم شمارو داخل گوگل جستجو کنم و این جور دلبسته به شما بشم.!
    گناه زیاد دارم آقا میدونم...
    ولی میخوام از شما بخوام مثل یه داداش مثل یه برادر کمکم کنید.
    هوامو داشته باش دوست شهیدم ...
    بسم رب الشهدا والصدیقین ♥️
    به حق فاطمه زهرا سلام الله علیه ان شا الله شفاعت مان بفرمایید.
    پاسخ:
    ان شاالله 
    سلام وقت بخیر
    قبلاتصمیم گرفته بودم برای شناخته شدن شهدامون (شهدای خوزستان)کاری کنم وپیچی رودرست کردم وزندگینامه شهیدرحیمی وروکپی کردم بدون ذکرمنبع 😔وبعدافهمیدم که اگربدون ذکرمنبع کپی شه حق الناس هستش ..من نمیدونم ازکدوم سایت کپی کردم اگر ازسایتتون هست شماروقسم میدم ب شایدحجت منوحلالم کنین😭خواهش میکنمممم نمیحوام حق الناسی ب گردنم بمونه من خیلییی حساسم ...باورکنیدمن نیتم معرفی شهداس نه ب نام خودم یاچیزدیگه ای 😔😭لطفاحلالم کنیداگه حلالم میکنیدجواب بدیداگرم نه بازم بگید
    پاسخ:
    حلالتون باشه
    خوشا به سعادت این شهید والامقام
    که در راه شهدا قدم گذاشته و با دیانت و عزت زیستند و آزاد مردانه در راه حق جان باختند

    دست ما راهم بگیرید ای شهدای عزیز که سخت محتاجیم
    🙏🙏🙏🌷🌷🌷
    سلام.ازاین شهید بزرگوار میخواهم که برایم دعا کند که انشاالله ما هم شهید بشویم از شما هم میخواهم که برایم دعا کنید.🙏🖤
    سلام.ازاین شهید بزرگوار میخواهم که برایم دعا کند که انشاالله ما هم شهید بشویم از شما هم میخواهم که برایم دعا کنید.🙏🖤
  • رضا امیریان
  • ♥️♥️💎💎
    شهداراباذکرصلوات یادکنیم‌
    سلام بر شهدا
    من عاشق این شهید هستم و ازش می‌خوام که برا من هم دعا کنه که انشاالله منم مثل خودشون عاقبت بخیر و شهید بشم از شما دوستان هم می‌خوام برام دعا کنید ممنونتون میشم
    سلام بر شهدا
    من عاشق این شهید هستم و ازش می‌خوام که برا من هم دعا کنه که انشاالله منم مثل خودشون عاقبت بخیر و شهید بشم از شما دوستان هم می‌خوام برام دعا کنید ممنونتون میشم
    سلام.
    من تقریبا دو سه ساله که با شهید حجت الله رحیمی آشنا شدم و ازش می‌خوام که برام دعا کنه که انشالله من هم عاقبت بخیر و شهید بشم و همچنین از شما دوستان میخواهم که برام دعا کنین که انشالله شهید بشم.ممنون.
    ان شاالله دراین دنیا وان دنیا دستگیر ما باشید.اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم
  • سید محمد مهدی
  • وقتی وصیت نامه رو می خوندم به این فکر می کردم چقدر بین خودم و شهید فاصله است
    میشه ما هم مثل شهدا بشیم
    برامون دعا کنید
    التماس دعا
  • سرباز امام زمان
  • دعا کن یاعلی
    دعا مون کنید
    بسم رب الشهدا والصدقین
    دادا‌ش حجت شرمندتونم، میدونم جات خیلی خوبه، سفارش ماهم بکن :)
  • معبر کمیل { مصیب شریفی }
  • مارو دعا کن حجت اله عزیز ، دستمان را بگیر
    بسم الله الرحمن الرحیم
    من تازه با شهید حجت الله رحیمی آشنا شدم و خیلی به دلم نشستن امیدوارم دوست خوبی براشون باشم.
    سلام
    خوش به سعادت تون حجت خدا
    چقدر معرفت وعشق با این سن کم
    میگن اگه یه دفعه با عکس شهید برخورد کردی یعنی انتخابت کرده نمیدونم امروز چه حکمتی داشت یا چی شد که دفعه عکستو دیدم و جویای وصیت نامه و زندگی نامت شدم هرچی هست خودت که انتخالم کردی خودتم کمکم کن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">