یا وتر الموتور

دانستن حق ماست...

یا وتر الموتور

دانستن حق ماست...

یا وتر الموتور

السَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الوِتْرَ المَوْتُورِ سلام بر تو اى خون خدا و فرزند خون او سلام بر تو اى یگانه دوران
امام حسین(ع) «مؤتور» است (خون بر زمین مانده) و فرزند رشیدش حضرت بقیة اللّه ارواحنا فداه نیز «الموتور بابیه وجده» یعنی صاحب خون و خونخواه پدر و نیاکان بزرگوارش.

***
سراپا اگر زرد پژمرده ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم
چو گلدان خالی ، لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
اگر داغ دل بود ، ما دیده ایم
اگر خون دل بود ، ما خورده ایم
اگر دل دلیل است ، آورده ایم
اگر داغ شرط است ، ما برده ایم
اگر دشنه ی دشمنان ، گردنیم !
اگر خنجر دوستان ، گرده ایم !
گواهی بخواهید ، اینک گواه :
همین زخمهایی که نشمرده ایم !
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده ایم

.
.

پیوندهای روزانه

چگونه امام زمان را از بین مدعیان تشخیص دهیم؟

جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۱۹ ب.ظ

چگونه باید تشخیص بدهیم شخصی که ادعای امام زمان بودن می‌کند راست می‌گوید؟ امام زمان (عج) با معجزه می‌آید؟ تشخیص لحظه‌ی ظهور چگونه است؟ 


پاسخ: 

گویند دانش آموزی در یکی از پایه‌های تحصیلی رد شده بود، آمد نزد مدیر مدرسه و گفت: شما به چه مَجُوزی (به جای مُجَوّز) مرا رد کردی؟ مدیر گفت: به همان مَجُوزی که اشتباه تلفظ می‌کنی! یعنی خود همین کلمه مجوز گفتن می‌تواند دلیل مردودی شما باشد. 


در پرسش هم، کسی که در این دوران ادعای امام زمان بودن کند، خود همین دلیل است که امام زمان نیست، چرا که این فرد دو نوع می‌تواند ادعا کند: 


1. بگوید من امام زمانم ولی هنوز ظهور نکرده ام، این در دوران غیبت با فلسفه غیبت سازگاری ندارد چون بنا است که آن حضرت ناشناس باشد و هرگز اتفاق نیفتاده است که مستقیماً به صورت آزاد و عینی خود را معرفی کند، بلی عده ی زیادی به محضر آن حضرت تشرف یافته اند که در ابتدا نشاخته اند وقتی هم از قراینی مانند شفا دادن بیمار، اظهار کرامت، و کار فوق العاده، و یا خبر غیبی و نظر علمی فوق العاده دادن شناخته اند بلافاصله حضرت از دید افراد پنهان شده است، بلی در برخی داستان ها همچون داستان علی بن مهزیار، علی به محضر آن حضرت شرفیاب می شود آن هم با دیدن چندین کرامت و امر خارق العاده که یقین حاصل می شود برای علی که آن فرد امام زمان بوده است. و این نوع تشرفات بدون چنان یقینی قابل دستیابی نیست. 

در نتیجه کسی که قبل از ظهور علنی بدون نشان دادن کرامتی و به صورت عادی ادعای امام زمان بودن بکند، خود دلیل بطلان این ادعا است. 

2. صورت دوم این است که شخص خود را امام زمان بداند و بگوید ظهور کرده ام این هم در صورتی قابل قبول است که پنج نشانه حتمی قبل از ظهور اتفاق افتاده باشد و این نشانه ها در روایات امده است از جمله امام صادق (ع) فرمود: «قبل از قیام قائم (عج) پنج علامت حتمی واقع خواهد شد: خروج یمانی و سفیانی، شنیده شدن ندائی اسمانی مردم همه متوجه می شوند که صاحب ندا مهدی است. خروج یمانی (سرداری از دوستان اهل بیت) و سفیانی (مردی از نسل ابوسفیان به نام عثمان بن عنبسه) کشته شدن نفس زکیه (در داخل مسجد الحرام) و فرورفتن لشکر در صحرا (بین مدینه و مکه) (بحار الانوار، محمد باقر مجلسی، دار الکتب الاسلامیه، ح 52، ص 204) 


علاوه بر نشانه های فوق باید سیصد و سیزده نفر یاران او نیز آماده شده و دور او را گرفته باشند، گذشته از این براساس اخبار و روایات رسیده، حضرت حجت به هنگام ظهور، تمام مواریث انبیاء را که دارای خاصیت منحصر به فرد می باشد همراه دارد، پیراهن یوسف و ابراهیم، عصای موسی، انگشتر سلیمان تابوت سکینه، پرچم و شمشیر پیامبر خاتم در نزد او خواهد بود. 


ابی الجارود از امام باقر (ع) نقل کرده است که آن حضرت فرمود: «هنگامی که قائم ظهور کند، با پرچم رسول خدا و انگشتری سلیمان و سنگ و عصای موسی ظهور خواهد کرد، سپس منادی او به فرمان آن حضرت ندا می دهد. فردی از شما غذا و آب و علف با خود حمل نکند ... پس در اولین منزل که آن حضرت فرود می آید آن سنگ را (به زمین) می زند، پس غذا و آب و علف از آن بیرون می آید و یاران و حیوانات آنان از آن می خورند و می نوشند ...». (همان، ج52، ص351، حدیث105) 


و امام صادق (ع) فرمود: «همه آن اشیاء (در نزد حضرت مهدی) داخل آن جامه دان قرار دارد و همین طور تمامی ماترک انبیاء حتی عصای آدم و نوح و ماترک هود و صالح و مجموع ابراهیم، و جام یوسف و پیمانه و ترازوی شعیب و عصای موسی و تابوت (سکینه) او که ماترک (یادگاری های) آل موسی در آن قرار دارد ... و ملائکه آن را حمل می کنند و زره داود و انگشترش انگشتر حضرت سلیمان و تاجش و رحل عیسی و میراث انبیاء و رسولان (همه) در آن حامه دان قرار دارند». (همان، ح53، ص36) 


آنچه به خوبان جهان داده اند ... قسم تو را بهتر از آن داده اند 

آنچه نیازند بر آن دلبران ... جمله تو را هست زیادت بر آن 


در نتیجه باید گفت فردی که ادعای امام زمان بودن می کند، یا این است که می‌گوید هنوز ظهور نکرده و در دوران غیبتش چنین چیزی می‌گوید، که این با فلسفه غیبت سازگاری ندارد. لذا خود دلیل است که فرد مذکور امام زمان نیست، بلی به صورت تشرّف آن هم با دیدن کرامات و نشانه های یقین آور ممکن است ولی این گونه دیدن یک لحظه ای است نه دائمی و مدت طولانی. 

و اگر فرد ادعا دارد که امام زمان است و ظهور کرده است، این در صورتی است که نشانه های حتمی ظهور تحقق یافته باشد، و مواریث انبیاء نیز همراه او باشد.

  • العبد شهریار سلیم زاده

نظرات (۱)

السلام علیک یا صاحب الزمان
پاسخ:
درود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">