یا وتر الموتور

دانستن حق ماست...

یا وتر الموتور

دانستن حق ماست...

یا وتر الموتور

السَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الوِتْرَ المَوْتُورِ سلام بر تو اى خون خدا و فرزند خون او سلام بر تو اى یگانه دوران
امام حسین(ع) «مؤتور» است (خون بر زمین مانده) و فرزند رشیدش حضرت بقیة اللّه ارواحنا فداه نیز «الموتور بابیه وجده» یعنی صاحب خون و خونخواه پدر و نیاکان بزرگوارش.

***
سراپا اگر زرد پژمرده ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم
چو گلدان خالی ، لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
اگر داغ دل بود ، ما دیده ایم
اگر خون دل بود ، ما خورده ایم
اگر دل دلیل است ، آورده ایم
اگر داغ شرط است ، ما برده ایم
اگر دشنه ی دشمنان ، گردنیم !
اگر خنجر دوستان ، گرده ایم !
گواهی بخواهید ، اینک گواه :
همین زخمهایی که نشمرده ایم !
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده ایم

.
.

پیوندهای روزانه

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

بدبینی و بد گمانی

پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۵۵ ب.ظ

 بسم الله الرحمن الرحیم
از بیماریهاى خطرناک روانى ، بد بینى و بد گمانى است که هر کس بدان گرفتار شود، ناراحتیها، رنجها، و دردها رد انتظار اوست . این بیمارى گاه چنان شدت مى یابد که شخص ‍ مبتلا، به هر چه مى نگرد و یا به هر چه فکر مى کند، مى کوشد نقص و یا عیبى در آن بجوید و نیکوییهاى آنرا از نظر دور کند؛ اگر ساختمانى شگفت ، کتابى مفید و ارزنده ، و یا انسانى با ارزش ببیند، به جاى آنکه خوبیهاى آنها را بستاید، وقت و دقت خود را در این مى گذراند که شاید عیب و نقصى در آن بیابد و آنها را پست و کوچک بشمارد. این خوى ناپسند و بیمارى اخلاقى از بلاهاى بزرگ و پر خطر است به طوریکه سوءظن و بى اعتمادى به همه چیز و همه کس حتى به زندگى ؛ بر بسیارى از دلها حکمفرماست و به جاى چاره جویى و درمان این بیمارى ، دستهاى در لباس شاعران ، نویسنده و حتى فیلسوف غربى و... به آتش ‍ بدبینى دامن زده و مى زند، و با شعر، رمان ، و فلسفه بافى ، نواى غم انگیز از رنجها و یاءس و ناامیدى به گوش مردم مى رساند.زیانبارتر آنکه بدبینى را به نفرت از حیات کشانده اند که انسانها را سرانجام به خودکشى وامیدارد !

  • العبد شهریار سلیم زاده

ساده زیستی

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۹ ب.ظ

دنبال روى از کوره راه دنیا طلبان ننگ است 
براى انسانى که داراى ایده ى عالى ، آرزوهاى بزرگ الهى و اسلامى و مفتخر به مجاهدت در راه خدا و مفتخر به این است که در راه مهمترین انقلاب دوران ، با پرچم اسلام حضور داشته و دارد، ننگ است که بعد از گذشت سالها، دنبال همان کوره راهى که دنیا طلبان عالم و شکم بارگان و هوس پیشه گان عالم ، قبلا رفته اند، راه بیفتند.

  • العبد شهریار سلیم زاده

پاسخ به بیست و هفت سؤال مهدوی

جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۸ ب.ظ

1 ـ آیا عقیده به ظهور مصلح جهانى مخصوص شیعیان است؟

مى پرسند: آیا عقیده به ظهور حضرت مهدى (عج) در آخرالزّمان مخصوص شیعه است یا ادیان دیگر نیز به آن معتقدند؟

  • العبد شهریار سلیم زاده

امامت و غیبت از دیدگاه علم کلام 2

جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰ ق.ظ

      

کتابى در تکمیل المقنع               

 ما در کتاب مان «شافى» در امامت، و سپس  در کتاب مان «مقنع» در غیبت، سبب مخفى بودن امام زمان(علیه السلام) از دشمنان و دوستانش را ذکر کرده ایم( [1] ) و بین دو سبب (سبب غیبت از دشمنان و سبب غیبت از دوستان) فرق گذاشتیم و بیان داشتیم که عدم بهرهورى از آن حضرت ـ براى همگان ـ بخاطر سببى است که مربوط به خود آنان است نه مربوط به او. و در این باب تمام و کمال مطلب را بحث کردیم و تا دورترین هدفها رسیدیم.

  • العبد شهریار سلیم زاده

امامت و غیبت از دیدگاه علم کلام 1

جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱ ق.ظ

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فِی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَة وَلِیَّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِیها طَویلاً.

   

( یا صاحب الزّمان ادرکنا )

 

                سپاس و ستایش خداوند را سزاست که پروردگار عالمیان است وبرترین صلوات و سلامها نثار نیکوترین آفریدگان خدا، حضرت محمد و خاندان پاک او باد، به ویژه امام دوران و صاحب زمان، حضرت مهدى حجّت منتظر (عجل الله تعالى فرجه الشریف).

  • العبد شهریار سلیم زاده

دانلود کتاب مهدوی ناپیدا ولی با ما

جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۵۱ ق.ظ

 

دانلود کتاب مهدوی ناپیدا ولی با ما

  http://bayanbox.ir/id/740806125775967016

  • العبد شهریار سلیم زاده

تکذیب مدعیان مشاهده امام زمان (عج)

چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۴۲ ب.ظ

در جمع بین حکایات و قصه های گذشته و بین روایتی که در تکذیب مدعی مشاهده آن جناب علیه السلام، در غیبت کبری رسیده است

شیخ صدوق رحمه الله در «کمال الدین» و شیخ طبرسی رحمه الله در «احتجاج» روایت کرده اند که: بیرون آمد توقیع به سوی ابی الحسن سمری که:

«ای علی بن محمد سمری! بشنو! خداوند، اجر برادران تو را در تو بزرگ گرداند، پس به درستی که تو فوت خواهی شد، از حال تا شش روز؛ پس جمع کن امر خود را و وصیت مکن به احدی که قائم مقام تو باشد بعد از وفات تو؛ پس به تحقیق که واقع شد غیبت تامه؛ پس ظهوری نیست مگر بعد از اذن خدای تعالی، و این بعد از طول زمان و قساوت قلوب و پر شدن زمین است از جور. و زود است که می آید از شیعه ی من کسی که مدعی مشاهده است؛ آگاه باشید که هر کس مدعی شود مشاهده را پیش از خروج سفیانی و صیحه، [1] پس او کذاب و مفتری است؛ و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم».

  • العبد شهریار سلیم زاده

احکام نماز(وقت شناسی_قبله شناسی و پوشش) 1

سه شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۲ ب.ظ

 

فصل اول : وضو،غسل و تیمم
تمام وضوها را به یکى از دو صورت مى توان انجام داد: 1 . وضوى ترتیبى ؛ 2 . وضوى ارتماسى .

  • العبد شهریار سلیم زاده

اتفاقات اخر الزمان 2

پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸ ب.ظ


باب 80
ضمره بن حبیب گوید: رستگارترین مردم از فتنه شمشیر و بلا مردم ساحل و حجازند.

  • العبد شهریار سلیم زاده

 

یکى از پرسش هایى که در مورد امام زمان(علیه السلام) مى شود این است که چه آثار و فوایدى بر وجود امام و رهبرى که در اختفا و غیبت به سر مى برد، مترتّب است؟ به عبارت دیگر، چرا امام(علیه السلام) سال ها قبل از ظهور، تولد یافته است و فایده وجود آن حضرت چیست؟

  • العبد شهریار سلیم زاده